11 juni

I dag är det blåsigt och mulet ute, stod i tidningen att det var risk för regn.

Då har man vaknat igen då. Känner mig trött i dag. Men det blir nog ändring på det så snart jag hoppat in i duschen. I dag ska jag åka med katterna till veterinären, vi åker vid kl 14.00, då är vi framme i god tid. I övrigt verkar detta bli en lugn dag. Funderar redan på middag, tror det blir köttfärssås och spaghetti. Det blir många matlådor på det, vilket är bra då jag börjar jobba på måndag.

Det börjar kännas tomt nu utan Marcus, bara jag och katterna hemma. Tråkigt för jag har ingen att prata med, går omkring här hela dagarna och säger inte många ord. Marcus verkar ha det OK på jobbet, verkar ha hamnat på en tråkig plats men som tur är har han några vänner där som han kan fördriva tiden med.

Visst ja, jag försökte ringa ungdomsmottagningen i går morse men kom inte fram, nu har de efter två veckor sjukstängt, semester. Då ringde jag ungdomsmottagningen i Bollnäs ist och där är de snälla och goa. Då, äntligen fick jag reda på varför mina ppiller skulle kosta mig 600 kr. Jo, de har utgått från högkostnadsskyddet, det gjorde de 1a januari i år. Barnmorskan sa även att det inte finns några andra piller med så låg hormonnivå som de jag har, så det var, enligt henne, inte värt att byta. Jag fick så vackert gå till apoteket, igen, och köpa dom. Känner mig 600 kr fattigare! Det jag inte förstår är varför ingen förklarat detta för mig tidigare, då hade jag sluppit denna soppa. (Som Marcus sa, "så god och matig"). Nej, nu är det klar för ett år frammåt. Slår man ut 600 på ett år blir det inte så dyrt trotts allt, 50 kr i månaden och det ska jag väl ha råd med. :)

Nu ska jag göra mig klar för dagen och packa allt som jag inte ska glömma, innan jag glömmer det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0