God morgon

I dag blåser det lite och är mulet. Ganska skönt ska jag säga. Lite omväxling mot all denna värme och sol. (det är skönt det med men..)

Det känns som att jag är uppe med tuppen fastän klockan är 9.00. Jag tror att jag blir tokig, nu har ungdomsmottagningen semesterstängt efter två veckor av stängt pga sjukdom...

Jag vaknade i natt av att katterna morrade och fräste. När jag tittade upp flög de ner från fönsterbrädan och båda hade fått ekorrsvans! Jag funderade vad som stod på tok så jag klev upp för att forska vidare. Både Astrid och Sally verkade rädda och smög omkring på golvet, de vågade inte hoppa upp på fönsterbrädan igen. Jag kikade ut bakom rullgardinen och ut genom fönstret och där på fönsterbläcket stod en stor grå katt och fräste. Han försökte peka in genom fönsterspringan med tassen. Jag pustar ut, det var inte värre än så... jag schasar iväg honom och stänger fönstret sen gick jag och lade mig i hopp om att få sova några timmar till. Det var bara Sally som vågade sig upp på fönsterbrädan igen, Astrid lade sig med mig och somnade.





I dag är det tvättning som gäller, mellan 16.00-21.00. Det är rellativt lättsam tvätt dock, sängkläder och handdukar samt lite gardiner. Vi får se när jag blir klar i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0