Helgen

Lillasyster kom i fredags,  och vi åt massa jordgubbar! Hon åkte hem på tåget med mig på lördagen då jag skulle hem och möta Marcus för att åka till faster. Hos faster skulle vi hämta en liten furukökssoffa som min farmor hade tidigare. Vi lånade Marcus föräldrars bil samt en släpvagn med kåpa. Middag åts i Bollnäs med familjen. (Det är inte så ofta det händer längre!). Efter maten tuffade vi hem. Väl hemma städade vi snabbt av soffan och ställde den på plats, Tjusigt! Ser så mycket mer hemtrvligt ut nu! Det som är smart är ju den lilla extra förvaringsplatsen som nu finns, i soffan förvaras täcken och kuddar.

Då skönt att ha mitt hjärta hemma igen! Det är inte lika tomt med honom i närheten. Vi hade en lugn kväll framför en tv med bara skit!

Dagen i dag var lugn, vi tog sovmorgon och myste med katterna i sängen! Sen lurade jag med mig Marcus till Rusta, Dollar, Jysk och Willys. Vi var på jakt efter kuddar till kökssoffan samt någon form av skumm till vår tilltänkta huvudgavel. Vi fann inget av detta. Det blev en glass, toapapper, nya köksgardiner och toapapper istället.

Golfen ger ifrån sig konstiga ljud när jag bromsar. Marcus kollade vad det skulle kunna vara och fann att det var bromsbelägget höger fram som var helt nedslitet. Som tur var är det något som är rellativt billigt och enkelt att fixa. Älskling ska köpa med sig det som behövs och försöka sig på och ordna det till helgen. (han kommer igen på torsdag kväll eller fredag morgon). Det är tur att jag har honom, en karl som kan det mesta! Allt från mopeder till datorer, bilar och annat allmännt som ingen annan har koll på! Hihi.

I morgon 13.30 börjar mitt sommarjobb på Ortopedavdelningen på Gävle sjukhus. Det blir skönt att få något att göra om dagarna. Det är en inte helt främmande avdelning då jag gjorde min SSK praktik där i fyra veckor under februari i år. Skönt att inte känna sig helt borta, nu gäller det bara att friska upp minnet och köra på! En liten semester har jag i år, två veckor i juli. Inte något speciellt planerat förutom en släktträff i Fagernäs, Norge. Resten utav ledigheten blir lugn, kanske en sväng ner till Sthlm och morfar.

Nu är det nog dags att knoppa om jag ska vara pigg och alert i morgon och komma ihåg matlådan, hänglåset, foppatofflorna och pennfickan. :)

GOD NATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0