Jobb

Då var det snart dags igen att bege sig till bussen och vidare till jobbet. Har gjort två dagar av min fyra dagar långa introduktion. Det går bra, allt flyter på bättre än jag förväntat. Det är så skönt att äntligen få göra något på dagarn! Känns inte riktigt lika tomt! I dag jobbar jag mellan 13.30-22.00 och i morgon börjar jag 07-15.00 vilket betyder att jag kommer hem sent i kväll och måste kliva upp 04.45 i morgon!! Det är det enda som känns lite betungande för jag är så trött när jag kommer hem. På avdelningen är det rätt körigt nu 9 överbeläggningar i går!!! Det finns heller ingen personal att ringa in så det blir mycket spring, men evigt tacksam är jag för stödstrumpor och foppatofflor! hihi.

Marcus kommer (förhoppningsvis) i morgon! Wihoo! Och på midsommarafton kommer André och hans Astrid för att äta och umgås med oss. Grilla och spela kubb, om vädret tillåter.

I dag, äntligen, är våra katter registrerade i ägarregistret för katter! Så om de springer bort är det bara att gå in på SKKs hemsida och skriva in nummret de har i örat så kommer min adress och mitt telefonnummer fram. Hur bra som helst. Nu väntar jag bara på räkningen på 240 kr. Sen blir det dags att försäkra de, utifall det skulle hända något.

Jag tror att Astrid och Sally har det lite ensamt hemma när jag jobbar. Det märks när jag kommer hem, hinner knappt innanför dörren så ligger Sally på golvet och jag ska mysa med henne och klia magen. Men så snart jag gått isäng och släckt lampan river de lägenheten! Som tur är hinner jag somna innan det värsta drar igång. Jag är glad att de har varandra, annars vore det tomt för dom.

Fick reda på min sista inlämningsuppgift i går också. Det blev ett G på den, men glad är jag. Den var verkligen inte rolig att göra. För det första hade jag inga böcker, för det andra lånade jag två av en vän och för det tredje så kändes hela uppgiften som flumm. Så i slutbetyg på denna kurs blir det ett C. Vilket är bra. Ska inte klaga.

Nu ska jag kika runt en sväng här hemma och se om jag glömt göra något innan jag åker iväg.

Kommentarer
Postat av: Anna Slaviero

Jaså så ni ska umgås med min kusin på midsommar:P Ha en bra midsommar iaf :) Kram!

2008-06-18 @ 15:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0