Måndag

Då var det äntligen måndag och jag har nu ledigt i tre dagar! Börjar inte jobba förräns torsdag kl 13.30 -22-00. Så skönt att få vila upp sig lite!

Helgen var toppen jobbade dag på torsdag och mot kvällningen kom Marcus hem igen, så skönt att ha honom hemma! Midsommarafton fick en lugn start, vi tog sovmorgon och passade på att mysa lite extra länge. Sen var det dax att städa och förbereda innan André och Astrid kom. Vi grillade kött och gjorde färskpotatis i ugn samt en stor grönsallad med fetaost och potatissallad och Astrids goda hembakade bröd!  En nubbe fick jag i mig också, den var inte så god! Efter middagen tog vi oss en prommenad till havet och strosade omkring på stranden. Väl hemma igen bjöds vi på en hembakad chokladmoussetårta som Astrid hade med sig. Den var helt underbart god! Efter det spelade vi några omgångar kubb. Senare på kvällen spelade vi lite kort tillsammans och Marcus och André skulle bestämt testa kaffekask, vilket var gott till en början men det slutade med att det inte var någon höjdare. Då bestämde vi oss för att ta en till promenad, jätteskönt ute. Vi kom inte i säng förräns klockan var 04. haha. Både jag och Astrid skulle upp och jobba, hon kl 11 och jag 22. marcus kom och hämtade mig, skönt att slippa bussen! Då var det bara att gå isäng då jag skulle upp kl 05.20. Trött som en get klev jag upp och tog bussen till jobbet. När jag kom hem hade Marcus åkt och jag var ensam igen.

Dagen spenderades mestadels ute men även sovandes i soffan. Jag är så trött och det är verkligen skönt att få tre dagar ledigt! De ringde från jobbet i dag och frågade om jag kunde jobba i kväll, dag i morgon och kväll på onsdag. Det sa jag bestämt nej till! Vecka som var jobbade jag sex dagar av sju! Jag måste få vara lite ledig. Dagen i dag har varit varm och solig, det var först nu som det kom en skvätt regn. Vi får se vad dagen i morgon bjuder på. Inget planerat än så länge.

(Njuter av ledigheten!)

Kommentarer
Postat av: carina

Hej gumman.

Glad att du sa nej till att jobba......ibland behöver man vara ledig.Duktig jag är med andra va *haha.Njut av dina lediga dagar,Själv har jag lagt en dag bakom mig med jobb och har två kvar.Blåsigt och kallt är det i dag......kram Mamma

2008-06-24 @ 14:50:29
URL: http://www.svartangel.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0