1a Advent


Då var det Advent och jag har gjort denna fina julgrupp alldeles själv! :) Ljusstaken är densamme från förra året.


Såhär fint har jag julpyntat i köket! Tyvärr fattas det två julstjärnor i fönstret, de är på väg... Nya julkuddar i soffan också, införskaffade på Hemtex.

I går och i fredags var riktiga bakdagar! Mycket fikabröd, kommer inte få plats med något annat i frysen! Lite bilder på Marcus och  mina fina bakverk (nåästan alla pepparkakor gjorde jag, lussekatterna gjorde jag, pepparkaksdegen gjorde marcus och längderna gjorde Marcus samt alla konstiga pepparkakor...)


Mina fina lussekatter och saffransbullar!


Marcus otroligt maffiga saffranslängder! Goda är de också!


Alla våra fina pepparkaksformar. Krokodil, Får, Fisk, Liten fot/stor fot, Kamel, Älg,Giraff, Hare, Ängel, Katt, Elefant. Vi är inte som alla andra! - tur är väl det! hihi.


Dethär är Marcus konstiga pepparkakor, han är väldigt stolt över den fulaste högst upp till höger!
****************************************************************************************************************

Då var vi på dagen i dag, sovmorgon och adventsfika! har läst ut boken jag och Tessan ska göra ett arbete om och det var ingen bok i min smak då den handlade om den gamla (och avlidne) nyhetsreportern Ingela Agardh (som jag för övrigt inte vet vem det är) som berättar om sitt liv och sökandet efter Gud samt hur hon finner honom. Boken heter, om någon är intresserad, Den största nyheten. (det tog mig 1 tim och 20 min att läsa  ut.)

Nu ska jag fortsätta med pluggandet och vara duktig.

Kommentarer
Postat av: Carina Jonsson

Så du tycker jag ska ut och fota i regnet haha.....ja ja...vad gör man inte för sina barnler.Vad fint och mysigt det blev i köket !! Gardin längderna ser ut att vara av precis samma tyg som mina jul gardiner jag köpte hihi.Kanske vi har lika smak ??? Jätte härligt bull/pepparkas bak ni gjort,blir såååå sugen på en fika !Glöm inte att ställa undan dina fina jul blommor när jag kommerprosit ! Sköt om er/kramar om er båda.Mamma & Myra m.flock

2008-11-30 @ 16:10:25
URL: http://www.svartangel.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0