Julmys

Då var helgen över och halva veckan har redan gått. Allt går för fort, jag hinner inte med alls! Ledig hela dagen i dag, myst och tittat på tv ända tills sambon kom hem och jag övertalade honom att åka ut till valbo en sväng. Jag är nu mer på jakt efter en ny mobiltelefon då den gamla jag hade (1 år och någon månad) är skrotad. Haft den inne på lagning två gånger samma dag jag hämtade ut den efter lagning 2 är det fortfarande samma fel som när jag lämnade in den vilket ledde till att jag för tredje gången lämnar in den för samma fel. Efter någon vecka får jag reda på att telefonen ej är reparatabel pga spricka i kretskortet som uppstått pga tappskada. jag får där några alternativ att välja på:
1 betala några hundralappar för att få tillbaka den
2 betala några hundralappar för att få den skrotad...
En irriterad Sandra ringer kundtjänst för att försöka reda ut detta! Pratar då med en mkt trevlig kille på Siba i Valbo som höll med om att det var väldigt kostigt. Han gav mig två alternativ:
1 kom till siba och hämta en lika telefon fast blå (inte min favoritfärg för fem öre)
2 en lång process där siba skulle ta kontakt med verkstad och fraktföretag, men utgången av detta är osäker sa killen på siba då han tror att ingen vill ta på sig skulden för detta.
Jag suckar och känner inte en blå telefon, inte en blå telefon. Därefter frågar jag om det går att få pengarna tillbaka men killen låter väldigt osäker. Därpå frågar han mig vad jag gav för telefonen... 2700 sa jag, i nästa andetag säger han till mig att åker du till siba nu så får du alla pengar tillbaka! jag och Marcus stressar i väg till siba och jag får mina pengar, i KONTANTER! Lycka. Men nu återstår saknaden av en fullt fungerande telefon... jag letar och letar.  Funderar på en Sony Ericsson W760i.

Helgen var lyckad, for hem till Bollnäs för att umgås lite. En internetkompis till syster kom och hälsade på under hela helgen, Andreas (Alfons, Simson). hihi. Mkt skojj hade vi. Faster och kusin kom också så det var kul att träffas, helgen gick otroligt fort jag innan jag visste ordet av så var jag hemma hos gubben igen.

I måndags började jag med julpyntet, julgardiner i köket och i sovrummet sattes upp. Tisdag var en skoldag, eftermiddagen var den mest lyckade under hela hösten. Lunchen avnjöts nere på George med Tessan, vi köade inne på Dressman i 30 min bara för att det var 50% på allt i hela butiken. Tillsammans handlade vi för 1000 kr!  Eftermiddagen bestod av en livsvandring med avslut på krematoriet i Gävle. Där fick vi en rundvandring samt se en person inne i brännugnen. Vi fick också se hur askan ser ut före och efter den ser ut som aska. Mkt lärorikt och intressant. Eftermiddagen bestod av eftertanke och lugn.

 I dag tog jag fram adventsljusstakarna och det lyser så fint.  Hann med en sväng till Valbo också som sagt, fyndade en huvtröja med katttryck och en tshirt med spindlar på. Marcus köpte en snygg filtjacka på rea. Åh, så snygg han blev!! ;)

Jag är förresten nöjd med mitt kameraköp. :) Den kan jag rekomendera!

Nu blir det Greys Anatomy, en bra serie sen blir det sängen för bådas del. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0