Måndag

Då var det kursstart på kurs 7, en stor kurs p 10 v och 15 hp. I denna kurs har de formligen slängt in allt de kunde hitta på. Långvariga sjukdomar, psykiskasjukdomar och omvårdnad vid dessa, utvecklingspsykologi, smärta och smärt fysiologi, utvecklingsstörning, nutritionsproblem, egenvård, det normala åldrandet foster-spädbarn-barn-tonåring-vuxen. Puh, det är verkligen en mastodontkurs. Det jag glädjer mig åt är att vi inte har någon tenta nu före jul, endast gruppuppgifter och inlämningsuppgifter. :).

Så skönt med nya grupper i denna kurs, och att de är mindre. jag och Tesssan kom i samma och ska arbeta ihop i de uppgifter vi har.
Jag och Tessan bangade lungsjukdomar på eftermiddagen, båda var så trötta och tomma. En sväng på stan piggade upp oss lite. Tessa  lurade mig att köpa ett par jättesöta ballerinatofflor som för övrrigt är jätte sköna och mysiga!! Precis vad jag behövde! Köpte även den svarta väskan jag suktat efter nu ett tag. Sen skulle Tessan fika med sin kusin och jag mötte upp min Marcus för en middag på American Takeaway. Gott och alldeles lagom nyttigt! (inte alls).

Kromtabletterna hoppas jag kommer hjälpa mig med att bota sötsuget. Det läskiga med allt sött jag äter är att kilona smyger sig på utan att jag märker det, nu ska det bli ett stop med det!

Tack Tessan för en trevlig fikastund hemma hos mig i går, mysigt! Och tack i massor för paketet, te, kakor, choklad och smultron/vanilj honung. Smaskigt, jag ska bjuda hem dig på lite te. :). Tack tack vännen!!


I kväll är det min tv-kväll. 19.00  Miami Ink
                                             20.00  Ugly Betty
                                             21.00  Desperate housewhifes  
                                             22.00  Christine
                                             22.30  Brothers and Sisters
Sen kan jag gå och lägga mig. :) Med en alldeles lagom dos TV. hihi.

Nu är det miami ink. Kram                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0