Onsdag

Då är jag hemkommen efter en högst krävande dag.... haha. -inte! Jag och Tessan for till skolan på en föreläsning som vi visste att vi sedan skulle tenta av. Men den gav oss inget så vi kände att vi tar bilen ner till stan en sväng för att fika och åka tillbaka till skolan på eftermiddags föreläsningen. Vi kikade runt i lite affärer och hade en mysig dag, jag köpte mig ett par halvhöga ljusbruna stövlar med lite klack för 200 kr. Vilket kap! Tessan fyndade lite annat smått och gott. Vi tog sedan en lååång fika på George. Åh så gott med te och blåbärspaj! Vi hade så trevligt och pratade om allt mellan himmel och jord så vi glömde bort tiden och föreläsningen på eftermiddagen. Vi tog några till affärer och hade så roligt.

I kväll blir det träning som vanligt. Skön att röra på sig och förhoppningsvis bygga lite muskler. :) Mina böcker som jag har beställt kommer i dag så de ska jag hämta ut. Kul.

Vi for iväg i går kväll till Dragon gate. En fin kväll med en guidad rundtur av museerna och torget. Jag kan ju säga så här det är inte värt 200 kr i inträde. Men ioch med att vi fick gå gratis (vi har försäkringar i Länsförsäkringar) så var det helt klart värt det. Kul att se terrakottaarmen på 200 statyer och höra lite om Kinas historia. De har plattor i tanken som kanske är 20x20 cm stora med bilder av drakar på. Det har de då de tror att om det börjar brinna så ska drakarna spruta vatten på elden och rädda de inne i husen. Intressant tycker jag! Sen hade de ett litet trappsteg in till själva hotellobbyn och det var endast för att onda andar inte ska kunna krypa in. Det kommer nog att bli en riktig turistattraktion när allt väl blir klart. Ett litet kina mitt i sverige.

Nu ska jag nog hjälpa Marcus med maten så han slipper göra allt själv... hihi.

Tack igen för en trevlig dag Tessan. Tror att både du och jag är lite shop-o-holics! hihi. tur att vi är två iaf. Då kan vi shoppa tillsammans och äta massa fika!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hm....jag tror Tessan har dåligt inflytande på dig asg.Får nog ta ett snack med henne OCH dig haha.Nu ska jag äta,pappa lagar middag.Vad det blir? Max mat och pizza...vad trodde du !! Kram Mamma

2008-11-14 @ 16:35:45
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: mamma

Nu får du väll ändå sluta shoppa !!!! Jag tro jag är sjuk till ta helg också *hahaha så jag INTE sy,bara så du vet /kram och ha en skön helg i ensamhet =)

2008-11-14 @ 17:27:10
URL: http://www.svartange.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0