Ferdag

Då har jag skrivit tentn, skönt att veta att detta var den sista tentan före jul! Det har varit lite kämpigt med alla tentor som avlöst varandra under hela hösten. Men nu ska det vara klart.

I dag tokblåser det, nästan strom, regnar spjut och ibland lite snöblandat. Mitt paraply blåste sönder när jag skulle gå till bussplatsen. Måste köpa mig ett nytt, rött, paraply.


Trött och seg, frusen. Sitter med min lilla dator i knät i soffan med en stor halsduk lindad runt halsen i hopp om att den håller mig varm. På tvn är det Hem till Gården, den serien är så mysig. Tittade alltid på den med mamma lagom till eftermddagsfikat när jag var liten, nu har jag själv fastnat. :P

Jobb i helgen, 07-15.00 på lördag och söndag. Skönt med lite extra pengar till jul, samtidigt segt. Det r ju alltid så skönt när helgen kommer. Men som tur är har jag ju varit "ledig" denna vecka och Marcus har varit hemma han med så vi kan säga att vi haft vår helg... En långhelg.

Visst ja, Chipslådan jag skrev om. Jätte gott!! Helt klart annorlunda.
1. Stek fläskfile i skivor krydda med vad du vill (knorrs köttkrydda är att rekomendera)
2. Gör i ordning redning med 2 dl mjölk och 3 dl grädde och tjoka på med vetemjöl
3. Lägg filen i en ugnsfastform, häll över en 200g chipspåse (vilken sort du vill men sour cream är att rekomendera)
4. Häll över mjölkblandningen, farnera med tomatskivor och riven ost. In i ugnen 15 minuter.
Avnjuts med sallad och något gott att dricka samt lite chips på sidan om. :)
Roligt att testa något nytt.

I dag känner jag för att äta något riktigt gott, funderar på hemmagjorda klyftpotatisar med helstekt fläskfile med bacon i. Mumms. Och till efterätt massa godis och chips i soffan med en bra film!

Nu vill jag åka och handla, är hungrig och vi har inget gott i skåpen hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0