Min helg.



För det första har Sally hittat en ny favoritplats, på min datorväska. Där sover hon hela dagarna! Hihi.



Igår, lördag, kom mina mamma-hormoner fram... Jag bakade för första gången bullar!!! Och goda blev de! Så nöjd, fick lite hjälp av Marcus när alla ingridienser skulle i, brukar kunna bli lite tok annars, både jag och mamma kan glömma några ingridienser eller så... Men det brukar som oftast skuta i ett lyckat resultat ändå.



Nu har  vi fått tummen ur arslet och kopplat in vår diskmaskin, som vi haft i förrådet i två år!! Haha. Det enda som behövdes var  ett besök till biltema där vi införskaffade avloppsslang för 40 kr samt ett besök till Ikea där ett Lack-sidobord köptes för 50 kr och en tur inne på COOP där diskmedel/tablett köptes. Efter dessa inköp och en smärre modifiering av bordet står nu diskmaskinen på sin plats och diskar middagens disk. Jag förstår inte att vi varit så lata att vi inte gjort detta tidigare!! Haha, nu är det gjort, den kommer att användas flititgt det kommande året tills vi flyttar. Nöjd är jag och det känns så skönt att äntligen slippa handdisken och en överfull diskho!!

Förutom bullbak och diskmaskinsintallation så har helgen varit lugn. Äntligen har min migrän försvunnit, den har plågat mig i tre dagar, att vakna och somna med en sån huvudvärk är inget jag önskar någon!!

Fick till ett riktigt bra kort på en Evinrud idag under middagen, han satt så fridfullt utanför köksfönstret och myste i solen.




Detta blev ett inlägg i bildernas tecken, kul att få något att titta på istället för att läsa flera hundra rader. Dessutom säger en bild mer än 1000 ord!!

Kommentarer
Postat av: carina jonsson

Jag tror att jag tog över din migrän =( känns lite bättre i dag än i går.Men vad skönt att ni kopplat in diskmaskinen!!!Om inte annat så kan man "gömma" den skitiga disken tills det behövs diskas haha.Fina kort och Evinrud såg ut att njuta i solen ler.Ha en bra dag på skolan / kramar om.Mamma

2009-08-24 @ 13:27:59
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Helen

Jätte roligt att du tycker om att följa bloggen hela vägen mot mitt bröllop. Hoppas också allting blir bra till slut :)

2009-08-24 @ 20:36:53
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0