December!!

Då var det redan första advent och december! Fasen vad tiden går fort, jag vet inte om jag hinner med! Var på skolan i går, PM opponering där vi även fick kritik från vår examinator, jag klarade dagen galant! Är så nöjd! (Det är vi värda Tessan!!) Så, nu är jag ledig resten av veckan fram till mndag när nästa kurs börjar. I helgen åker vi hem till Bollnäs och Edsbyn, ska på julbord med Marcus familj på lördagen, kommer bli så mysigt! Jag har redan bestämt vad jag ska ha på mig... hihi. det gäller att vara ute i tid! 

Sedan sist jag skrev några rader har jag köpt mig en datormus som går på bluetooth - riktigt sart då jag spar på mina USB- ingångar! jAg har träffat Hanna och haft en jätte mysig heldag i Gävle!! Visst ja, något viktigt som jag gjort är att jag och Marcus har vaccinerat oss mot svininfluensan, gjorde det i lördags. Känner mig nöjd med beslutet. De enda biverkningarna jag upplevt är smärta i armen, svullnad, rodnad i insticksstället samt led och muskelvärk. I dag är första dagen det börjar kännas bra i armen. Vi beslutade oss då vi kom fram till att pappa jobbar i Norge (ett av de länder som drabbats värst) och vi vet inte när han kan ta sprutan, sen för  Marcus systersons skull (som heller inte tagit någon spruta) och för alla andra kännsliga personer samt för min och amrcus skull så vi inte smittar varandra! :) Ett beslut jag är nöjd med!

Jag har såklart julpyntat och tagit det lugnt. Sen är jag nästan klar med alla julklappar! Det är något som aldrig hänt förr, att jag är ute i så god tid!! Och det första julkortet har kommit! Några som var ute i mycket god tid! Börjar bli dags för mig att kolla igenom vilka som varit snälla nog att få ett kort! :) Hihi.

Åh, jag har köpt en julkrubba också, inte en såndär "vanlig" utan en mer modern. Jag har inte varit uppvuxen med jesus i krubban som många har, så jag har aldrig riktigt "fastnat" för dom men nu har jag hittat en jätte fin! Den är köpt på Village i Gävle. Här kommer kort på den:

Vi tog en svarta träskiva och tejpade fast figurerna med dubbelhäftande tejp. Vår lilla Astrid är nämligen en mästare på att kasta saker i golv, medvetet. Så detta är något hon inte skall förstöra!!


Här kommer en bild som tillgänas Hanna (och alla mina stekpannor) Jag räknade, och det är nio stycken! Varsogod!



En bild på min datormus - röd och fin, den inhandlades för några av de pengar jag fick i födelsedagspresent



Åh, jag höll på att glömma, jag beställde en lite tidig julklappa till mig i dag... Blev kär i denna klocka:



När jag ändå är i farten kastar jag in en bild på mig också, det bjuder jag på!


*******************************************************************************************
Ett stort grattis till Linda och Johan som förra veckan fick sin andra son (något i förväg!) men allt är bra och jag är så glad för er skull, ska bli kul att få träffa den lilla! :)
*******************************************************************************************

Så, nu är det bara att ta tag i dagen, jag ska plocka ihop lite här hemma och kolla igenom tvätten, har tvättid mellan 16-21. (Hoppas vi blir klara i tid innan all bra tv börjar!!)


Kommentarer
Postat av: Anna

Kul med lite update;) Förstår också att det inte hinns med jämnt :P hihi. Hoppas allt är bra med er i kylan?:)Nu vämntar vi bara på att snön ska falla ner så blir det riktigt bra:) Herre gud vad stekpannor ni hade då;P Haha! Vi äger nog två;P Tänkte höra med dig om du har korten från scottland på datan & om du vill skicka dom på mejlen?!:) [email protected]

massakramar!

2009-12-02 @ 12:09:31
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tack så jätte mycket! :) Kram

2009-12-02 @ 12:51:28
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: carina jonsson

Halloj gumman.Tack för pratstunden :) Jätte fin krubba..en sån skulle även jag kunna tänka mig att haler...klockan kan du skicka hit,den gillade jag jätte myckethaha.....nån stekpanna kan du också skicka hit när du ändå skickar klockan hihi.....datamus har jag så den får du behålla.....kortet på dig snodde jag hehe.Nu ska jag forts med mitt.Sköt om dig,ses till helgen / kramar om Mamma

2009-12-02 @ 16:11:26
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Anna

Jag är fortfarande inte frisk än, men hoppas det är på bättringsvägen iaf;) Äter massa saker som ja fick av läkaren :P Så nått måste väl bita på mig ;P Jaa, då ska ja kika efter i mejlen;) Spännande!:) Ja, det är mkt nu så det blir en del stress. Det är ju jul;P haha! Då är det full rulle tror ja ;p Skönt att höra att allt är bra! Vi har det jätte kallt. burr... Närmare -10 grader iaf. Kram:)

2009-12-02 @ 22:05:14
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Lindah

Men syster! Va ovant att se dig utan glasögonen :o Hihi! Kram <3

2009-12-03 @ 00:45:55
Postat av: Rigmor

Hej! Mitt ängelhalsband är sååå tjusigt! Får mycket beröm för det och de som inte säger något tittar...;)

Nu har jag beställt ett armband med pärlor,liknande ängelhalsband, gjord som en spiral som man virar runt handledenden med pärlor. Sådana skulle du också kunna göra.



Läste inlägg från Lindah, ang att du var utan glasögon. Har du skaffat linser?



Kram faster

2009-12-09 @ 19:47:23
Postat av: Sandra

SVAR TILL FASTER: Hej, kul att du kikar in. Vad roligt, då är jag nöjd! :) jag har inte skaffat linser, tog ett kort utan glasögonen bara, lite omväxlig på bilderna bara. Jag trivs bra i mina glasögon annars så behöver inga linser. Hoppas att allt är bra med er! Kram kram!!

2009-12-10 @ 14:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0