En vanlig söndag

Nu är julen slut för min del! Då var det bara att vänta på nästa.

Dagen före julafton sppenderades i bilen upp till Edsbyn med två katter, en så söt och sovande och en andra så söt men jävligt skrikig. Uppesittarkväll med 2 bingolotter hemma hos Marcus syster, ingen vann något, det är den vanliga turen! Sov i byn till julafton och fick hemlagad risgrynsgröt till frukost. Paketöppning och fika med Alvarsson familjen innan det bar av hem till Jonssonfamiljen för lite kalle och middag samt mer paketöppning. Massa roliga och mkt fina saker fick jag! Tack alla! Sendan var det ett oändligt åkande fram och tillbaka mellan Bollnäs och Byn fram till söndagen då vi packade ihop och åkte hem, till vårat egna, mysiga, tysta och sköna hem!! Katterna var nöjdare än någonsinn.

Lördagen hälsade vi på min barndomsvänn och hennes lilla familj i deras nyinköpta hus, mysigt och roligt att träffas igen, det blir inte alltför ofta nu längra, tyvärr. Så mycket som skulle hinnas med att nästan hälften glömdes bort helt.

Tisdagen spenderades i Valbo,på ikea och nere på stan. Vi spenderade heela dagen borta för att sedan äta pizza när vi kom hem, gott!

Nyårsafton spenderades tillsammans med Astrid och André. Jag och Marcus gjorde marinerade kycklingfileér med bacon lindade runt, tillagades i ugnen, till det hade vi sallad och bea, Astrid och André gjorde en god potatisgratäng och bröd samt efterrätt!! Därefter spelades det spel. Strax före tolvslaget klädde vi på oss och gick ut för att skåla i Champagne och smälla smällare! :) Det blev lite nattfika och en nattprommenad innan sänggång vid 04.00. En riktig sovmorgon utan några ställda väckarklockor väntades. Dagen efter spenderades framför Batman The dark knight mm. Skönt och segt.

Sen har dagarna fllutit på, inget luggande alls (det som var inplanerat) men ack så skönt att få vara ledig!!! Det skulle jag kunna vara oftare! Igår kom Marcus familj hit och hälsade på, vi bjöd på den omtalade Chipslådan och serverade bröd och sallad till samt daimtårta tillefterätt med fruktsallad. Kul att träffas lite. Nu sitter jag i soffan med massor att göra, egentligen. Men som det känns nu så hinns det med senare. Diska har jag visst lovat att jag ska göra också så får ta itu med det SEN också...Hihi. Vi får se hur mycket som verkligen blir gjort sen...

2009 känns som ett bra år, nu ser jag fram emot min 15 veckor långaa praktik, vår 4 års dag, sommaren med hoppet om ett jobb här, i Skutskör samt att Marcus hittar något jobb i närheten så han blir hemma med mig, efter sommaren är det BARA ett år kvar av mina högskolestudier och jag kan söka jobb som Legitimerad Sjuksköterska! Så mycket roligt!! :D


Skolstart på onsdag, examinationsseminarium... Jag säger inget mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0