Snö, snö, snö...

Då har även min första praktikperiod börjat på Bomhusgården. Känns ok, eller ja, jag vvet inte riktgit hur jag ska beskriva kännslan. Jag (alla SSK) gör väldigt lite, samtidigt som vi gör saker ändå. Svårt att förklara. Men det blir nog bra. Jag har kommit igång med alla tre arbeten, alltså valt ämne att "föreläsa" om samt hittat artiklar och annat elektroniskt material. det som fattas till den uppgiften är böcker. Intervjun med en äldre har jag ordnat lite frågor till samt skrivit ett brev till chefen att jag vill intervjua henne också och bifogat de frågor jag ska ställa. Känns jätteskönt. Så till veckan hoppas jag ha utfört de båda intervjuerna. :) . Jag kan vara duktig om och när jag vill. Hihi.

I dag har Marcus tenta, jag ska ta bussen in till stan så ska vi äta lunch och kika runt lite. Vi behöver införskaffa lite nya och fräscha blommor till sovrum och kök. Då ska det nog se lite hemtrevligt ut här också. Sen har jasg planerat att köpa ett par nya arbetsskor, de jag har är värdelösa. Sen har ajg spanat in ett linne och ett par svarta byxor som jag också funderar på att införskaffa. Det tråkiga  nu är att snön vräker ner, stod i tidningen i morse att SMHI varnade för snökos inne i Gävle, kunde komma närmare 20 cm under dagen/natten.

I morgon är det redan söndag och min arbetsvecka blir måndag, tisdag, onsdag och torsdag 07-16.00 om jag inte minns fel varje dag.

Åh, nu är det Gilmore Girls på tvn!!! Ett favoritprogram måste jag erkänna, kan se denna serie hur många gånger som helst!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0