En drink och vindruvor

Ytterligare en jobbardag har kommit till ända. I dag känne jag mig trött. Vi har spenderat dagen i Valbo-köpcentrum tillsammans med en annan brukare och hennes assistent. Vi åt på IKEA och fikade samt tittade i affärerna. I två nätterr har jag haft sovandejour för första gången, har gått  jättebra. :) Tjänar lite extra pengar iaf under två nätter. Slutade kl 9.00 i går morse, tog cykeln och cyklade hem för att städa ihop och duscha för pappa och mamma kom och hälsade på med Myra. Vi åkte ut till Laxön i Älvkarleby och fikade i värmen. Sen grillade vi kyckling och åt färskpotatis-sallad till. Jättegott! Så kul att få lite sällskap och inte bara vara ensam hemma. Mamma bjöd på god drink med sockerdrickaa och smultronvin, riktigt gott. Konstigt,nu kan jag för första gången säga att jag dricker vin och tycker om det!! Fler sådanna drinkar blir det. Sitter ensam i soffan och dricker en sådan drink och äter vindruvor...

I mmorgon blir det ytterligare en 10-timmars jobbdag. Tufft, men det går bra.  Ledig måndag och torsdag till veckan, jobbar de övriga dagarna.

Har precis varit ut i värmen och till myggen för att vattna alla mina blommor, ser att änglatrumpenten vuxit på sig bra i dag när det äntligen blev lite värme. Hoppas jag hinner få den att blomma innan det är dags för vinterförvaring. Marcus kommer hem till mig i mitten på veckan, ska bli skönt att slippa vara ensam. :) Men sen åker han hem i slutet på veckan igen för att bla besiktiga motorcykeln. Blir ett väldigt åkande för honom, vi ser nog båda fram till vår semeser! Ska bli så skönt. Bara koppla av, ordentligt!!

Jag är marsvinsmattant till grannarnas två marsvin, går in till de två gånger/dag och ger de lite sallad och en morot samt hö. Det tar kanske 1 min att utfodra de små liven. Inga djur man kan mysa med iaf... Jag är glad att vi har katter iaf, mycket sällskap!!

Tac igen till lilla pappa, det var jättegulligt! Puss kram!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

haha....då var vi TVÅ som numera tycker om vin ler.

Sköt om dig/kramar om.

2009-07-18 @ 22:20:58
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Helen

tack för omtanken, känner igen dig med, glad att du skrev och du har helt rätt, minnena kommer jag alltid ha kvar. Tack. Kram

2009-07-26 @ 18:46:06
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0