Helt alena

Då var det dags för ytterliggare inlägg. Jag har än en gång lämnats hemma av sambon som åkte hem till Byn för att vara husvakt. Han tog med sig katterna så nu är det riktigt ensamt hemma. Det var lika bra att de åkte med honom, blir sådan stress annars om han kommer tillbaka hit på onsdag och vi åker till Ullared natten mot lördag, då skulle han åkt med katterna under fredagen fram och tillbaka. Känndes onödigt så nu blir det ju bara en sväng.

Längtar så fruktansvärt till min vecka med semester!! Det blir ju stuga i Ullared och sedan en påhälsning till lilla Morfar och mormor på graven. Ska köpa med mig något fint till henne att ställa vid graven. Det är tomt att "bara" hälsa på morfar, han blir så glad när vi kommer, känns som att en kniv körs genom hjärtat när man väl ska åka hem och han står på trappan och gråter. VI hälsar på honom allt för sällan känner jag...

Jobbat har jag sedan i trosdags jobbar vidare till onsdag sen är det som sagt semester. Sista dagen hos brukaren i Älvkarleby, kommer bli tomt att inte träffa henne mer, vi kommer så bra överrens. Jag har nog haaft den bästa jobbsommaren! Bra betalt och jag gör roliga saker. Känns konstigt att åka till stan, åka på marknad och fika samtidigt som jag får betalt! Inte alls som de andra sommrarna instängd på ett sjukhus  eller något. I morgon tar jag mopeden, känns kul att den får lufta sig lite efter minst 3 år i garaget.

Skolan börjar måndag 24/8, känns ok, tror det kommer bli ett jobbigt år med mycket teori och lite praktik. Sen har jag ju den där förbannade C-uppsatsen att skriva. Välja ämne är något jag skulle ha gjort redan igår! Plus det får jag panik över att vi båda snart är färdiga med skolan och att vi då ska försöka klura ut vad vi ska göra med framtiden. Vart kommer  vi jobbba? Får vi jobb på samma ställe? Hur ska vi bo? Åhhh.... Blir snurig bara jag börjar tänka på det, ett år kvar, kommer säga svisch!

Nu ska jag återgå till tvtittandet i ensamheten.
*********************************************************************************



Känns som igår samtidigt som det känns längesedan. längtar tillbaka på ett sätt, allt kändes lite lättare då, jag hade ju iaf tre år av min framtid planerad, nu har jag bara ett år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0