Nästan färdiga!

Dagen i dag har bestått av; städning, diskning, packning, iordningställande av matsäckssmörgåsar, kom-i-håg-liststor och en ynka timma i solen. Dagen har krupit fram, vi har båda gått omkring här hemma och väntat ut tiden. I natt runt kl 03.00 åker vi mot Ullared, så allt måste vara klart innan vi hoppar i lopplåda för kvällen vid 20.00. Marcus som har svårt att somna kommer nog ligga vaken nåra timmar innan han slocknar. Jag å andra sidan lär somna på två minuter! Oavsett klockslag, underlag, ställning och ljus så somnar jag som en klubbad säl. Vi har därför bestämt att jag får köra första biten.  Har gjort mackor med kyvklig och currydressing som vi ska ta med. Sen packar vi juice, coca cola, vatten, godis och kaffe, på det lär vi klara oss.

Ska bli skönt att komma iväg, äntligen.

Nu har jag skrivit sista kom-i-håg listan, på den står bla. tandborste och tandkräm, matsäck, schampo och balsam, smink mm. mm.

Marcus tycker det är lika tomt och konstigt hemma när katterna är borta. Vi är båda så vana att ha dom runt oss, det är vår vardag. Under dessa kattlösa dagar har vi passat på att ha altandörren öppen. Det saknar jag att kunna göra då vi har innekatter. Men nu är dörren öppen och kvällsvärmen och den svala brisen kommer in och gör det fräscht i lägenheten!

Nu ska jag hoppa in i ducshen så även jag blir klar för i kväll så jag kan slappna av de sista timmarna innan sängen väntar.

Kommentarer
Postat av: Helen

tack för infon! :)

2009-08-13 @ 21:02:56
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0