Utan mina missar

Katterna är i Byn och jag är som sagt hemma helt utan sällskap. Är så tomt och frustrerande att de inte är hemma med mig, första gången jag är helt ensam i lägenheten och jag har kommit fram till att jag inte skulle kunna bo själv... För det första kan jag inte äta, finns ingen att prata med, tyst och tomt och jag blir tokig.... När jag kommer hem från jobbet förväntar jag mig som vanligt att Sally kommer och möter  mig vid dörren, höra hennes kurrande och jamande när hon vill mysa. Likaväl saknar jag Astrid när hon ligger och myser på golvet, på hyllan, i soffan, på skrivbordet, på fönsterbrädan, i sängen... Hon brukar vara överallt och jag hajjar till varje gång jag tycker mig se något som rör sig bakom hörnet eller något som smyet förbi mig i ögonvrån. Det är tomt. Jag kan ärligt säga att jag saknar Astrids öronbedövande skrik och hennes förtvivlade krafsande på fönstret nu när det varit soligt ute. Jag tror att Sally ska komma och jama vid toadörren när jag är där, det brukar hon alltid göra, jag brukar aldrig få vara ensam inne på toa, nej, då är hon som allra mysigast! Som tur är vet jag att de små liven har det bra i Byn med två andra katter att leka med. Det är bara lilla jag som har det tråkigt. Som om inte det vore nog är ju Marcus hemma med de i Byn, men han kommer iaf hem i kväll, då ska han få känna på hur jag haft det utan mina missar!! 

Nu har jag jobbat det sista passet för en hel vecka, natten mot lördag åker vi på en välförtjänt semester! Längtar redan!

Från det ena så hooppas jag på bra väder i morgon för då ska vi ta cykeln och cykla in till Gävle, jag har hittat ett par söta skor på Kappahl som jag är sugen på. Sen kan det bara vara  skönt att få driva runt ett tag innan vi måste cykla hem igen till tvättstugan. Har tvätttid i morgon inför semestern, så vi har något att klä på oss.

Nu är familjen ytterligare utökad med en medlem. Det är lille Mac, pappa och mamma har skaffat en hundkompis till Myra (leonberger) och lilla Mac (Tibetanskspaniel) de for ner och hämtade honom i dag. Hoppas det går bra för de nu då med två hundar! Jag får se honom nästa torsdag, när vi hämtar hem katterna. ;)

                                                                                           SEMESTER!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har du säkert Marcus hemma så du slipper vara ensam ler.Ha det så himla härligt på eran tripp och köp en massa kläder !!!Lugnt och skönt här hemma,hundarna fungerar ihop och lille Mack har blivit nyfiken på Myra nu ler.Sköt om dig/er.Kramar om.Mamma & Mack & Myra

2009-07-30 @ 00:12:11
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Anonym

Nu har du säkert Marcus hemma så du slipper vara ensam ler.Ha det så himla härligt på eran tripp och köp en massa kläder !!!Lugnt och skönt här hemma,hundarna fungerar ihop och lille Mack har blivit nyfiken på Myra nu ler.Sköt om dig/er.Kramar om.Mamma & Mack & Myra

2009-07-30 @ 00:15:26
URL: http://www.svartangel.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0