Måndag (igen)

Soligt och varmt ute! Så skönt.

Klev upp kl 7.30 i morse för att hinna med att ge Sally antibiotikatabletten med Marcus innan han åkte till skolan. Jag själb börjar vid 13.00 i dag. Struntade i föreläsningen på förmiddagen och pluggade lite inför seminarierna som börjar nästa vecka. Tessan hämtar upp mig till 12.00 så hinner vi fika innan föreläsningen om Global Medcin börjar.

Helgen har varit lugn, men vi har  haft fullt upp. I fredags bar det av ut till Valbo och Distrikstveterinärerna med Sally. Hon har haft blod i avföringen i en vecka. Väl där undersökte de henne och kom fram till att hon vara lite uttorkad, h ade lite feber. Blodet i avföringen kan bero på stress men också massa andra sjukdomar. Veterinären vätskade upp henne, gav s.c injektion med antibiotika som skall verka mot bakteriella infektioner (vi fick tabl för en 10dagars kur). Vi valde därefter att börja med att ändra kosten, dietmat står nu på schemat (en säck på 2 kg kostar 300 kr!!). Vi avvaktar till mitten på denna vecka och om blodet har försvunnit. Trogligen mår hon bra nu, inget blod i bajsen över helgen! Så skönt.

Lördagen for vi till Bollnäs för att fira min syster som fyllde år. Där stannade vi hela dagen åt tårta och grillade flintastek. :). Sedan for vi tillbaka till Skutskär för att förbereda oss för Gävle Crusingen. Vi och grannarna tog bussen in och hade det mysigt. Vi var inte hemma förrän klockan var 02.00.

Söndagen hade jag lovat bort mig till Anna Krigh, hudvårdskonsulent på Mary Kay. Hon behövde en modell att sminka för sin vidareutbildningsskull. Jag ställde upp. I två tim. blev jag sminkad, en festmakeup. mysigt och roligt var det då jag inte alls kan sminka mig för fem öre. Så det var nog första och sita gången jag såg ut sådär! hihi. Sen var söndagen lugn, mot kvällen tog vi fram utemöblerna och städade ihop lite på gården. mattan vi fick av mamma passade jätte bra! Skönt med en matta att gå på ist för stenplattorna. Tack tack. Marcus gjorde ett bra val ändå. (det var han som ville ha mattan) :).

under eftermiddagen ska jag fortsätta i pluggandetas tecken (om jag orkar) annars blir det Cityakuten och sedan sängen.

Ska in till skolan i morgon till kl 9.00 för att göra ett grupparbete. Det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad kul att ni blev nöjda med mattan.Ni kanske vill ha den andra med hahaha,den finns kvar.Har glömt att fråga dig hur cruisingen var men med tanke på att det lev sent så var den bra skulle jag tro ler.Nu ska jag börja lite smått med middagen/kram och ha det så bra

2009-05-13 @ 14:49:09
URL: http://www.svartangel.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0