Känns bättre

Jag har tagit några dagar till att fundera och tänka fram och tillbaka. NU är allt bra igen och jag är mer sugen än någoonsinn att få börja skriva på C-uppsatsen! Men, först skall mitt PM skrivas. Satte mig i morse för att börja på introduktionen som ska vara på ca 500 ord och innehålla minst 5 vetenskapliga artiklar. Men, jag hamnade, som vanligt, på olika sökbara sidor för att leta mer information. Till min förvåning hittar jag massor, bla. två svenskar som båda gjort doktorsavhandlingar om just kvinnor och alkohol!! Jag blev riktigt glad och försökte mig då på att få tag på dessa verk.. HAHA! Det gick inte som jag hade tänkt! Hittade inget, bara mer information om att de båda HAR skrivit  detta. Hm, får gå till biblioteket på skolan och höra mig för hur jag kan gå tillväga! Det känns så roligt! Det är roligt att leta efter artiklar och dyl. när man verkligen hittar det man vill ha och det man behöver! Det som tyvärr går lite långsammare är det faktiska arbetet på introduktionen... det står inte många rader nedskrivna... Men, det får jag försöka ta tag i, i kväll och i morgon samt på söndag så Johanna och Sara får något att läsa igenom före handledningen på måndag! hihi.

Det ska till mkt innan jag ger mig ang. val av område att skriva om på både PM och examensarbete!! Är det något jag är så är det E N V I S - det är en positiv egenskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0