På skolan

Då är det onsdag, och i måndags började en ny kurs så det är lite luddigt i mitt huvud nu med allt som ska tas in och kommas ihåg! I denna kurs ska vi skriva PM, en slags tidsplan och beskrivning inför C-uppsatsen som ska skrivas efter jul. Massor med artiklar ska sökas, läsas, granskas och översättas. Jag har ett bra problemområde, det som saknas nu är en eller några riktigt bra forskningsfrågor! Men, det kommer nog det med. Just nu sitter jag i en datorsal på skolan, åkte in tidigare i dag för att kunna skriva ut lite artiklar och hinna med lite annat innan lektionen kl 13.00 börjar. Hm, tre vetenskapliga artiklar har jag skrivit ut, nu börjar det roliga med att läsa dessa och sammanfatta dem så examinatorn på fredag förstår vad jag ska skriva om.

Var ett tag sedan nu som jag skrev, mkt att göra, mkt att tänka på.

På tal om huvudbry, vi var ju in med Astrid till veterinären pga sår, de trodde det var foderallergi så vi fick ett dyrt specialfoder. Nu har både Astrid och Sally ätit det i nästan 4 veckor. Vi vägde båda när vi började med nya maten och för skojs skull vägde vi dem igår för att se om de får i sig tillräckligt med mat och för att hålla koll på vikten. Astrid har på 3,5 veckor gått NER 4,5 hg och Sally har på samma tid gått NER 3,5 hg!! Hm, jag vet ju att de får i sig ca hälften av den rekomenderade mängden mat/dag, men inte trodde jag att de skulle ha gått ner så pass mkt!! Nu har jag bokat tid hos veterinären på måndag kl 9, dels för uppföljning, dels för att diskutera viktminskningen! Det känns lite konstigt, Astrid är ju redan så liten och tunn... Finns lite att klura på om man så vill.

Har fått tag på faster i dag, via SMS (!!) Hon och Janne kommer till mig och Marcus på lördag för att fira mig i efterskott! Få se vad vi ska laga för gott då?! Någon som har något gott middags eller efterrätts förslag?

För övrigt är allt bra med oss båda, vi kämpar på i skolan i hopp om att den snart är slut! hihi. Det är verkligen inte lång tid kvar nu tills vi båda är utexaminerade och ska börja söka jobb och bostad! Känns roligt, pirrigt och lite läskigt, allt på samma gång!

Något mer som jag känner en mängd olika kännslor för är just C-uppsatsen, vi ska ju få handledare, deras namn får vi i morgon sen ska vi kontakta dem för att boka tid för handledning. Pirrigt, hoppas det är någon riktigt bra person som är engagerad och kan mkt! -Men, det tror jag nog! Ska bara bli roligt att få godkänt på ämnet jag vill skriva om så jag vet till 100% att det blir som jag vill så jag kan starta NU!

Nej, nu ska jag återgå till skolan och mitt mål med dessa extra timmar!

Kommentarer
Postat av: helen

aha, jo vi får se vad vi hittar i helgen i valbo. Får "provligga" ikea innan kungsängen. haha. :D

2009-11-04 @ 16:25:40
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Anna

Mm, tiden går så himla fort! :) Nu snart är du utbildad sjuksköterska;) Gud så kul! Ja vad ska du bjuda på:P Beror på om du ska ha lite mer "matigt" eller nå enklare:P Typ: Tacos, smörgåstårta, grillat, nå fisk :P Hehe :) KraM;)

2009-11-04 @ 20:44:34
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Hannis

SMÖRGÅSTÅRTA! fast det gillar inte du kan jag tänka mig. Kyckling med curry och ris fick ju jag hos dig en gång och det var rena himlen :) Jag fick ju lite födelsedagspengar men har köpt nya kuddar och täcken till min dubbelsäng och har dessutom kommit överrens med en tjej om en soffgrupp från Mio som jag ska köpa av henne så för mig skulle det passa bättre runt den 25e när jag får pengar igen. känns lite länge men.. kommer du ngt till Bollnäs innan dess så kan vi väl ses och fika?! Och tack för den fina skyddsängels! Blev så himla himla glad! Jag som hade tänkt be dig att få köpa en när jag såg vilka fina du kan göra :) PUSS

2009-11-06 @ 09:49:44
URL: http://thuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0