091014



Här är en bild från helgen. Tanken var att jag och Marcus skulle åka hem, han till Byn och jag till Bollnäs. Men, så blev det inte! Vi var in till verteinären med Astrid på fredagen ang några fula sår hon fått under veckan. Det visar sig att hon nu kanske är foderallergisk så nu är hon på foderallergi -utredning. Köpt nytt torrfoder som hon endast ska äta, inget annat får hon nu. Sen ska vi smörja med en korison-antibiotika kräm två gånger om dagen för att få såren att läka. Så då fick jag så vackert lov att stanna hemma med mina missar. Tyckte det känndes så tråkigt, att vara hemma igen, ensam. Jag skickade ett sms till mamma, Linda och Jenny för att fråga om inte någon ville komma ner till mig i helgen! Svar fick jag från både mamma och Lindsa, de kom med tåg och buss på fredag kväll och åkte hem under söndagen. Det var en lugn och skön helg, det är nog första gången som vi alla tre varit med varandra såhär! Mysigt var det. Så kortet är taget på lördagen när vi väntar på bussen från Gävle tillSkutskär, shoppade heeela lördagen! :D Tack för helgen!

Astrid har inte blivit något bättre alls, ist har det kommit nya sår. Hm, undrar hur detta ska bli! Vi får se om jag även får stanna hemma denna helg, ska egentligen hem till Byn för att fira svärfar som fyllt 60 år! Grattis grattis!! Tror nog att det går att lösa så även jag får komma hem. DÅ ska jag passa på att mysa med Marcus systerson, Arvid, det var längesedan jag träffade honom nu!

Denna vecka är lugn, jag och Tessan har ett litet arbete att göra och det ska vi ta itu med i morgon förmiddag. Ska bli skönt att få vara ledig sen under helgen!

Nä, nu blir det lite tv, halv åtta hos mig, Arga snickaren, Greys anatomy och kanske Fråga Olle dokumentären. :) Kvällarna är fullspeckade med bra tv nu heeela hösten! Det är så skönt att burra upp sig i soffan under en filt och titta på tv.  Ska nog ringa mamma en sväng också innan all tv drar igång!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Oj vad lik ni är varandra, alla tre! :)

2009-10-15 @ 11:56:34
Postat av: carina jonsson

Satte du in kortet *haha.Helgen var mysig OCH lördagen härlig inne i Gävle.Skönt att du kommer hem i helgen så du kan vara med och fira svärfar.Nu står en gryta och puttrar på spisen och jag har städat,tvättat och borstat igenom hundarna.Tog en paus nu och satte mig ner en stund =)Sköt om dig/er.Kramar om.Mamma

2009-10-15 @ 15:37:30
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: hanna

Åh, stackars små katter!

Jag pluggar upp betygen nu. Funderar på att läsa komvux-vård till våren, vill bli dietist sen har jag kommit på nämligen och då kan ju omvårdnad vara en bra start :) Hur är det med dig sötnos!? Vore så himla kul att ses någon dag. Hoppas att det blir bra med katterna så du kan komma hit någon helg så kanske vi kan fika :) Kram

2009-10-15 @ 17:08:14
URL: http://thuesday.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var kul & skönt att komma iväg:) Måste bara säga det, vad lik ni är varandra alltså;)Hihi. Allt är bra, förutom att jag börjar nog bli förkyld.. KraaaM;)

2009-10-15 @ 19:27:33
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo ni påminner om varandra så mkt ;P Hihi. Ja, jag får ta & göra det. På tisdag ska ja vaccinera mig. Ska du göra det? Mot svininfluensan alltså.. Ja det är mysigt att låna barn :) & nu är hon tre år så hon pratar & pratar nu :) Kram;)

2009-10-15 @ 21:28:59
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja man känner ett litet sug ibland;P hihi. Men det får vänta som sagt:P hihi. Men om ja säger såhär, om ja haft ett fast jobb så man vet att man får in ekonomi & varit hästfri så kanske, kanske det seyy annorlunda ut om ett tag ;P hihi. Men det är det som sätter stopp. Iaf nu! Ja Tommy la sig med henne så hon somnade :) Hihi. Nu kollar vi på Emil. Man får se många barnfilmer när man är barnvakt. Fast det är lite kul för man kollade ju på såna filmer själv när man var iten ;) KraM;)

2009-10-16 @ 11:31:23
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Hej Sandra!

Efter mycket om och men kommer jag in på din blogg!!! Fick hjälp av Carina. Felet jag gjorde (tror jag) var att jag skrev in adressen på google. Det här är första gången som jag bloggar :)



Hur som helst Sandra, undrar om jag och Janne kan komma och uppvakta dig lördagen den 7 november, istället för helgen du fyller år???



När jag pratade med dig på telefon, glömde jag bort att Janne och jag planerat att åka till Rörvattnet den helgen.



Det var roligt att läsa din blogg, nu kan jag kolla vad du och Marcus har för er ;



Kram från faster

2009-10-18 @ 19:19:21
Postat av: Sandra

SVAR: Hej faster! Haha, det är inte lätt att hitta hit märker jag. Du är duktig som försöker och, du lyckades ju! Jaha, det var ju synd. jag vet inte hur det ser ut i skolan den veckan. Jag får nytt schema 1 november då vi börjar en ny kurs. Men, jag får höra av mig till dig när jag vet om det går bra. :) Hoppas allt är bra med dig! Kram kram!

2009-10-19 @ 14:38:15
Postat av: Rigmor

Hej Sandra! En ny upplevelse att få svar via blogg, kul! Vi får höras när du fått schema. Jag och Janne jobbar bara till lunch, sedan åker vi vidare till Rörvattnet, det ska bli härligt! Som sagt, du och Marcus får gärna åka dit och må bra, tycker ni ska göra det! Puss o Kram!/faster

2009-10-22 @ 19:47:06
Postat av: Sandra

SVAR TILL FASTER: Hihi, då vet du hur det fungerar då. :) Hoppas ni hade det bra uppe i Rörvattnet! :) Tack, ska komma ihåg det! :) Massa kram så hörs vi senare!

2009-10-26 @ 11:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0