Grattis i efterskott!

Det blev en långhelg i Bollnäs/Edsbyn. Åkte till Bollnäs redan på torsdagen, skönt att komma hem. Under fredagen firade vi vi Bollnäs Marcus som fyllde 23! Grattis till dig i efterskott gubben! Av mig fick han ett nytt tangentbord sen fick han en termos, en bricka och en påse Riesen! hihi. Middagen avnjöts på Roma, en italiensk restaurang i Bollnäs. Vi ställde oss upp och sjöng under massa skratt, undrar om om ens hörde någon sång! Därefter begav vi oss till Edsbyn för att sependera restenande helg där.

Lördagen firade vi Marcus igen, passade även på att fira Marcus bror som fyller år till helgen. Passade på att mysa lite extra med Arvid, Marcus systerson. HAn växer så fort men han lkunde ha de två bodysarna som vi köpt! :) Marcus gömde sig i garaget en hel del. På söndag kom även farmor för att gratta och det är så kul att träffa henne också! Sen mot kvällningen begav vi oss hemöver, så skönt att komma hem till vårat hem! Katterna blev som vanligt riktigt glada när vi klev innanför dörren!  Tack till alla för en riktigt bra helg!!

Måndagen spenderades hemma med näsan i plugget. Har en muntlig tenta på fredag så det gäller att läsa på lite. När Marcus kom hem var vi båda sugna på att gå på bio, Flickan som lekte med elden. Så han hann bara vara hemma i 30 min sen åkte vi på bio! Riktigt bra film!! Åh, nu längtar jag till sista delen bara! Och jag osm inte ens brukat tycka om svenska filmer! Efter filmen gick vi till Subway och köpte med oss en varsin kycklingbaguette hem! Blev lite mys i soffan framför tvn.

Tisadagen var både jag och Marcus lediga, passade på att fylla på kylskåpet och frysen lite. Till kvällen kom våra grannar för att fira Marcus,vi hade gjort en aftereight kladdkaka! Mmmm, så gott det var!  Efter det blev det Idol. Alla de jag gillade gick vidare!

Dagen idag spenderas med näsan i böckerna, har nog koll på det mesta så det kommer nog gå bra på fredag.

Nu är det inte långt kvar till jag fyller år, har bokat in 24/10 för firande med min familj och 25/10 med svärföräldrarna, skönt att ha allt gjort på en helg!

Min minsta lillasyster har ju börjat på Hotell och Restaurangprogrammet och vi köpte hemgjord svartvinbärssaft av de! Åh så god den är!! Marcus köpte även två matlådor där så han får något att äta i veckan då vi inte har någon fantasi för fem öre att laga mat.

Vi försöker göra apelsinsaft enligt ett recept som Marcus fick när han gick i femman, hihi. Vatten, apelsinskal, socker och citronsyra. Hoppas det blir bra.

Nu ska jag nog återgå till mina studier så jag får kvällen ledig! Hihi, det gäller att lägga upp det smart! Det värsta jag vet är att plugga på kvällar och helger, försöker alltid att plugga undan på dagtid så det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0