Helgen

Jag och Marcus har haft en rejäl idé-torka när det gäller middags mat. Jag hittade ett recept i torsdags i Citygrossreklamblad. En pastasås med baconost, tomater och sockerärtor. Glada blev vi och beslöt oss för att testa. Resultatet blev såhär:


Under tillagning i stekpannan, här kommer en bild på hur gott det ser ut på tallriken med fullkornsspaghetti

Och jag kan bara meddela att det INTE var gott alls! Blä vilken äcklig mat! Vi kom på att vi hade lite köttfärssås i frysen så det värmde vi i micron och åt till de kvarvarande spaghettisarna. Men vad vi inte visste var att även köttfärssåsen var ett försök till att hitta på något nytt, den var heller inte  god... Haha. Men vi blev något sånär mätta iaf. Kvällen smög sig på och vi blev allt hungrigare. Det slutade med att vi beställde en Pizza från Staffans... Så bra går det för oss med mat och middag!

Fredagen spenderades hemma, tog det lugnt och plockade ihop lite inför lördagens besök. Och som vanligt i brist på matförslag åkte vi till Gårdskär China/Thai och beställde kinamat som vi tog med hem och åt framför tv´n till IDOL. 

Min mat med kyckling &curry till vänster och Marcus kyckling med cashewnötter till höger, riktigt gott!!!


Svärföräldrarna dök upp kl 8.00 på lördagsmorgonen, Marcus och Roger fortsatte ner mot Sthlm medan jag och Maily blev kvar här. Vi åkte ut till Valbo och blev där hela dagen, svängde in på ÖB innan vi åkte hem. Hade en trevlig dag, fyndade inte allt för mkt, en kofta och lite annat smått.

Söndagen började lugnt men sen kom vi på att det var dags att röjja upp lite ute i trädgården. Vi åkte in mot Ica Maxi och blomsterlandet i jakt på ljung. Sprang även in på DinSko, hittade ett par jättesnygga skor! ¨

Är så himla nöjd med dessa snyggingar!! :D

Efter att det var gjort återgick vi till ljung-letandet. Hittade innen på blomsterlandet stora fina Erica-ljung, de var på "rea" så vi köpte 6 st. Hittade en liten en inne på Ica också som fick följa med hem. Resten av dagen var vi ute, Marcus klippte gräset och jag planeterade blommor. Vi rensade även ur landen så nu är det höstfint här!





Och jag tror att Astrid har hittat sin favoritplats här hemma sedan akvariumet försvann...



PÅ Marcus dator! hihi. Det blir ju varmt och skönt åt henne där, sen att hon är mitt i vägen bryr hon sig inte om!

Idag är Marcus på skolan och jag är hemma och försöker plugga. Ska få ihop max 2 A4 sidor med skit om vetenskapstraditioner. Åh, vilken tur jag har! haha. Ska försöka bli klar i dag så skiten är gjord!

Kommentarer
Postat av: carina jonsson

Middagen SÅG god ut på bilden i allafall.Kina mat som är så himla gott mums ! blev lite avis faktiskt.Snygga stövlar har du köpt,du vet vart du kan lämna dom OM du skulle ledsna på dom haha.Kram Mamma

2009-09-29 @ 14:24:43
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Anna

Får kika efter det då:) Tack för tipset:) Ja det är verkligen mysigt att kura ner sig i soffan med en kopp te & massa ljus tända:) Jo tack! méd mig/oss är det bra:) Hoppas ni har det gott också:) Kram!

2009-09-29 @ 22:28:16
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Tack så mycket :) Är inte så "hajj" på metrobloggens design, mycket svårare än blogg.se tyvärr.



Jag känner igen dig med! :)

Hur gammal är du?



Ha en trevlig onsdagkväll!

Kram

2009-09-30 @ 16:41:53
URL: http://metrobloggen.se/pedersen
Postat av: hannabanana

Hej Sandra! Farao vad glad jag blev när du skrev! Det är helt okej med mig.. eller jag har feber och en tennisboll i halsen (känns det som), men fick veta att jag har fått en lägenhet idag så jag är glad :) Plus att jag är dödskär. Vi borde ses någon dag! är du i Bollnäs något nu för tiden? Och hur är det med dig?

Kram! Hanna

2009-10-01 @ 00:25:43
URL: http://thuesday.blogg.se/
Postat av: hannabanana

ja, jättetrist att vara sjuk. ska ringa till Vc imorgon för dte är något himla knas med halsen och hela nacken nu. Inte bara vanlig förkylning. Nu är det en ny, haha. Alexander heter han och är den snyggaste i hela världen. Plus bästa och snällaste. höh. Lägenheten ligger på hedhamre, ska bli så himla mysigt att få bo själv. ja, du måste höra av dig om du är i krokarna! Hoppas att tentan går bra också :)

Massa kramar!

2009-10-01 @ 23:59:27
URL: http://thuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0