Nya tag

Då var även jag tillbaka efter ett välbehövligt juluppehåll! Har haft en jätte bra jul med nära och kära. Jag och Marcus pendlade mellan Bollnäs och Byn, vi åkte dit det var godast middag! Hihi. Så skönt att få komma hem en sväng, ingen av oss har varit hem speciellt mycket under hösten. Kul att träffa alla och få lite kvalitetstid ihop! Katterna var med de också, de bosatte vi i Bollnäs hos mina föräldrar. Nu vet vi helt säkert att Astrid har en foderallergi, nu gäller det att hitta ett torrfoder som inte innehåller några konstiga saker och som de båda har aptit på, sen är det bara att vänta och se om hon tål det eller inte. Ja, för att fortsätta om julen så tackar jag för alla fina julklappar! Fick bla. ett par kängor, klocka, kläder, mysstrumpor, juldekoration, pepparkaksformar, pengar mm. mm. Tack tack alla! :)

Nyår spenderades i Bollnäs och vi var uppe till strax efter tolvsalget. Spelade spel och åt ost & kex.

Nyårsdagen for vi till Byn, åt middag där med Marcus familj och hans faster med familj. Därefter åkte vil tillbaka mot Bollnäs för att packa bilen och åka HEM! Det var så skönt att komma hem. Nog för att det är skönt att vara borta så är det underbart skönt att få komma hem till sitt eget, sin säng och sin soffa!!

På lördag bjöd vi våra grannar på 3-rättersmiddag,förätt - gurka och melonsallad med lufftorkad skinka och rostade pinjenötter, varmrätt - Marcus mammas grekiska pytt-i-panna och till efterrätt Gimo med vaniljglass. Efter det spelade vi spel och hade det trevligt ända in på natten!

På söndagen blev vi sjuka båda två, mamma smittade oss då hon var helt slut under nyårsafton! Jag var sjuk till torsdag-fredag, men trött och slut i kroppen fram till söndag.

I Lördags åkte jag tåget hem till Bollnäs för att gratta pappa som fyllde år i går! Grattis grattis!! han fick en spikkudde av oss syskon.

Då var jag framme vid dagens datum, Marcus är på skolan och kommer hem i kväll, jag pluggar inför tentan och gör klart några studieuppgifter. Känns helt ok. Det är första dagen jag pluggar idag, har legat på latsidan kan man verkligen säga! Men nu är det ändring på det!

Snart börjar näst sista kursen på sjuksköterskeutbildningen också, det är då det beryktade examensarbetet ska skrivas. Redan 29/1 skall jag ha hittat ca 20-25 vetenskapliga artiklar och läst igenom dessa, de ska ingå i mitt arbete. Känns som att det är lite lite tid kvar, men jag och Tessan får ta hjälp av varandra för att detta ska gå bra! Vi är dukttiga på att hjälpa varandra och motivera!

Måste passa på att grattulera både Tessan och hennes karl till förlovningen och Anna och hennes karl till deras förlovning! JÄTTE GRATTIS TILL ER! Glad för er skull!

Hm, tror att jag fått med det mesta som hänt under tiden jag varit frånvarande här. Nu har allt dragit igång och det är verkligen inte långt var till jag är legitimerad Sjuksköterska! Det känns helt galet! Tankarna bara snurrar runt och jag vet varken ut eller in. Vart ska vi bo? Hur ska vi bo? Vart ska jag jobba? Får vi något jobb? Med framtiden i tankarna kommer jag på att det snart är sommar och jag måste söka sommar jobb - förhoppningsvis mitt första jobb som ssk! Vi får se vad som händer de närmsta månaderna, jag är förväntansfull och lite orolig - många kännslor på samma gång! Något som jag vet är att det blir bra! Jag är positiv!

Kommentarer
Postat av: carina jonsson

Kul att se att du skrivit några rader igen :) I dag var jag ut på 2 långpromenader,en varsin med hundarna och det var såå skönt !! Kanon väder och bara 9.6-,kändes nästan som vår när solen strålade på mina kinder *ler.Hoppas du känner dig bättre och att Marcus inte är sämre.Sköt om er / kramar om.mamma

2010-01-11 @ 15:02:28
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Anna

Tack!;) Dags för er snart då;P Hihi. Ser ut som om att julen/nyår har varit bra, förutom att ni blev sjuk.. Ett stort lycka till med alla dina arbeten.;) Får väl följa dig här hur det kommer gå ;P Du kommer klara det! Är jag stupis på. :) Kram

2010-01-13 @ 20:27:51
URL: http://annaslaviero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0