Plugg, plugg, plugg...

Jag sitter fortfarande och försöker hitta bra vetenskapliga artiklar som jag kan använda i min C-uppsats, det är inte det lättaste att få tag på dem! Jag gör mitt bästa. Har handledning i morgon så då kan jag höra mig för hur jag ska gå vidare och i vilken ändejag ska börja. Fick en bok jag beställde i dag också, Att göra systematiska litteraturstudier, en bok jag skulle haft för länge sedan egentligen! Men nu har jag den och den är riktigt bra! Mkt tips och bra förklaringar på saker och ting. Nöjd med mitt inköp. Det var trogligen och förhoppningsvis sista boken jag köper till denna utbildning!

C-uppsatsen är den näst-sista kursen vi har. Det som kommer efter detta är en 8 veckor lång praktik! Ska bli så jäkla kul! :D Sen efter det, är skolan slut för min del... Vi kommer att ha en avslutning i Heligatrefaldighets kyrka i Gävle där präst säger några väl valda ord och läser någon psalm, en kommer två lärare hålla tal och därefter ropas vi upp i bokstavsordning för att hämta våra sjuksköterskebroscher!!! Sen är jag LEGITIMERAD SJUKSKÖTERSKA! Det kännds helt overkligt! Det sjuka är att jag/vi inte vet vad vi gör i höst, jag som alltid vetat att jag går i skolan när hösten kommer, men inte längre. NU som först känner jag att jag blir vuxen och att mitt/vårat liv börjar, på riktigt!


På att göra listan i dag står:
Ringa folktandvården och höra mig för över priser och annat ang Tandblekning.
Slå in paketen till Marcus systerson
Söka 5 artiklar till (då har jag hittat 20st)
Se till så att Marcus installerar nya Word på min dator (har för tillfället Open Office)
- Det var vad jag kunde komma på nu, är säkert mer jag ska göra!



Åh, jag och Marcus har börjat med något träningsprogram som pågår under 6 vecvkor, där Marcus ska kunna göra 100 armhävningar på raken (efter 6 veckor) och jag ska kunna göra 200 situps på raken (efter 6 veckor). Man föjler ett schema med antal situps/armhävningar och gör det tre gånger i veckan. Idag såg det ut såhär för mig:
21st -vila 60 sek, 24st -vila 60 sek, 18st -vila 60 sek, 18st -vila 60 sek, och sedan minst 24st.
Kan lova att jag har träningsvärk i magen. Är inne på vecka 2 nu, så om 4 veckor ska jag kunna göra 200 situps... låter helt galet, vi får se om det fungerar!

Nu ska jag fortsätta med mitt så att jag blir klar någon gång i dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu provar jag att kommentera igen då det inte funkat tidigare idag;P haha. Tack för tipsen iaf:) Har ni slagit vad om nå ?;P Haha, Lycka till då!:) & lycka till med studierna :) Ang. mitt hår vet jag fortfarande inte hur de blir. Får väl se ;P Massor av kramar:)

2010-01-28 @ 22:54:34
URL: http://annaslaviero.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Hej!

Ni passar som i hop som "handen i handsken" du och Marcus, ja tiden går verkligen fort.

Tänk att du snart blir klar legitimerad sjuksköterska, helt otroligt! Vilket datum är det? ska se till att boka in den dagen i min lilla röda ;)

Va bra att du snart kommer att göra din efterlängtade tandblekning, det är du väl värd! Skönt att unnan sig någonting som man verkligen vill göra, "go fore it Sandra" KRAM



Det där träningsprogrammet låter inte så dumt, kanske något att ta efter!

2010-01-31 @ 20:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0