9Juni

Då har de efterlängtade skattepengarna kommit. Allt åker in till spar-kontot och jag får hushålla med det lilla som finns kvar på kortet, vilket inte är mycket men...

Tror det blir en tur till stan, ska möta upp Tessan och äta en glass. Måste även inhandla det sista till examen i form av genomskinliga axelband. Jag är inte gjord för att bära axelbandslös bh, så är det bra. Det är inte snyggt med tuttar som hänger ner i naveln! haha! Det var nog allt som behövdes.

I morgon tar lillasyster Studenten. Jag och Marcus åker såklart hem, sen blir det till att skynda tillbaka till Skutskär för att handla och göra klart allt inför fredagen och min Examen. Familjen och svärföräldrarna kommer för att fira både mig och Marcus. Vi blir nog 12st här hemma! Jätte kul! Så vi har lite att fixa med kan man säga! Men åh så skönt det känns! 3 år har snart gått och det har bara sagt svich! Lite läskigt när jag tänker på det. Vad kommer jag att göra efter 31 augusti då mitt sommarjobb tar slut? Augusti har ALLTID betytt skoola för min del. Jag har aldrig gjort något annat... Men något hittar jag nog på, hoppas på att få jobba lite iaf!

Sommarjobbet på onkologavdelningen med 3 andra sjuksköterskestudenter väntar. jag börjar Måndag 14/6 med två introduktionsveckor. Känns skönt. Sen gjör jag mitt första egna pass som sjuksköterska under midsommar helgen. Ledig midsommarafton. :)

19/6 - Fira Marcus kompis som fyller 25
20/6 - Fira mamma som fyller år
Juli   - Marcus syster fyller år
Juli   - Min semestervecka och Marcus 4 semesterveckor

Hoppas att vi hinner göra massa annat roligt också!


Just nu håller vi på att leta lägenhet för fullt. Har tittat på några som vi aft oturen att inte få. Ska kika på några till nu med inflyttning i september. Hoppas att vi har turen att få någon denna gång! :) Längtar redan till vi har en 3:a, tänk vad skönt att få ha datorn i ett eget rum och att jag kan få ett eget skrivbord! Och katterna får ett rum de med samt de som kommer och hälsar på.

Nu ska jag göra klart lite här hemma och sedan ge mig iväg.

Kommentarer
Postat av: carina jonsson

NU sitter jag igen *haha.Har vart till affären och köpt jordgubbar samt grön såpa.Grön såpa ? undrar du säkert....det ska jag ha att tvätta hundarna med,ska vara jätte bra mot fästingar,löss samt att pälsen blir len och blank.Värt att prova istället för att använda giftigt preparat :) Kram igen // Mamma

2010-06-09 @ 13:34:49
URL: http://www.svartangel.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0