Examen, Midsommar, Jobbet och Semester!

Då var snart Juni slut, vet inte om jag förstått att  tiden flugit förbi mig så fort! Känndes nyss som att det var examen i Heliga Trefaldighetskyrka i Gävle. Det var en otroligt fin ceremoni där vi i bokstavsordning fick komma upp och hämta våran Sjuksköterskebrosch från två av våra lärare. Vi sjöng några psalmer samt att lärarna och prästen höll tal. Därefter sjöng Sanna från klassen, så vackert! Sedan mötte vi upp med familjerna utanför kyrkan för att sedan åka hem och äta/fika/fira.



Här skall jag ta emot min alldeles egna brosch!



Jag utanför kyrkan i ett regnigt och kyligt Gävle. Här syns min brosch!



Vi firade ju även Marcus som även han tar examen. Vi fick båda mycket fina blommor. Dessa från Mamma, pappa samt faster Marianne.



Dessa var från Marcus bror och hans tjej Marie.



De här fina var från Marcus syster, hennes man samt Marcus systerson.



Här fick vi en varsin från Marcus pappa och Mamma, den rosa var till mig och den blåa till Marcus.




Fina rosor från mmin andra faster!
Så fräscht och fint med blommor! Tror att alla stod sig lika fina i 1,5 vecka!!

Sen fick jag så mycket fina paket! Tusen tack till er alla!



Fint halsband och örhängen av pappa och mamma!



Ett rött hjärta från designern Tomas Sabo från min Faster.



En alldeles egen godisskål i märket Kosta Boda från de gulligaste svärföräldrarna!

Sen fick jag presentkort på Guldfynd från faster Marianne

Presentkort som kan användas i alla Bollnäsbutiker från min Mentor som jag hade under gymnasiet!

Tack så otroligt mycket till alla! :D
*******************************************************************************************

Nu har Midsommar dragit förbi och vi firade för öss själva här hemma, vi grillade och åt jordgubbar, kladdkaka och marsansås!



Jag band mig en Midsommarkrans med minst sju sorters blommor. Dett utan någon som hellst finess! :P Att binda kransar visade sig inte vara en av mina starka sidor!!



Bjuder på en puss från midsommar! :D

*****************************************************************************************

På midsoommarkvällen gjorde jag mitt första pass som Sjuksköterska på egna ben (före detta 2 veckor introduktion). Lite nervöst känndes det innan jag gick in på jobbet. Men hade mycket bra jobbarkompisar så kvällen gick utomordentligt bra! Jobbade även döndag och måndag så nu har jag gjort min första jobbar-hel och många fler kommer det att bli. Jobbar ungefär varannan helg nu under sommaren.

Jag trivs otroligt bra på avdelningen! Mycket trevlig personal och ännu trevligare patienter! Kommer att bli en kanonsommar!
******************************************************************************************

Då blir helgen som kommer en ledig helg, vi skall åka på OckelboMarknad som vi alltid brukar, sen på söndag åker vi hem till Byn för att fira Marcus syster som fyller år! Före det ska jag hinna med att jobba också 13.30 - 22.00 onsdag och torsdag sendan blir det 6.45-15.30 på fredag därefter ledig lördag och söndag!

Snart infaller sig även vecka 28, vilket betyder att jag har min semestervecka och Marcus startar sin 3-veckor långa semester. Inget inplanerat men ev. en tripp ner till morfar. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ett stort grattis till dig som är klar med din utbildning, att du fått jobb & till eran nya lya:D Livet måste va på topp nu va;) Ha det så himla bra:) massa kramar:)

2010-07-01 @ 12:12:56
URL: http://annaslaviero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0