1 vecka och 3 dagar

Så länge sedan var det sist jag skrev något... Har varit rätt fullt upp, det börjar dra ihop sig till inlämning av C-uppsatsen så den tar mycket tid! Sen är det skönt att bara var också!

Var in till skolan i tisdags, tog en repa på stan med Tessan, kul att träffas igen, blir inte allt för mycket av det nu för tiden! Köpte ett par skitsnygga skor som jag tänkte ha till avslutningen! :) Så nöjd.

Igår var vi ut till Valbo och IKEA en sväng, inga fynd, bara skönt att få komma ut och göra något roligt! Sen for vi och handlade på City Gross. När vi kom hem bestämde vi oss för att skotta fram grillen (!) och grilla fläskfile till middag! Åh gisses vad gott det var. Grannarna måste tro vi är knäppa! Grillen pallrade vi upp på en snödriva i trädgården, sen skickade jag ut Marcus för att ta hand om köttet. Åt potatisgratäng, baguette, sallad och bea till! Så nu har vi grillat för första gången 2010!! :D

I dag är det tänkt att jag ska skriva klart min diskussion på C-uppsatsen, men det är svårt att hitta motivationen att komma igång. Aja, hoppas jag kan plita nernågra rader iaf.

****************************************************************************
Grattis förrensten till lillasysters pojkvän som blir 19 år i dag! Hoppas du får en god tårta och paket som faller dig i smaken!  Grattis grattis från Skutskärsborna!
****************************************************************************

Vi vägde katterna idag för första gången sen vi bytte maten, Astrid vägde hela 2,7 kg och Sallan vägde 3,6 kg. B¨åda väger lite mycket enligt veterinären, så vi får dra ner lite på maten åt matvraken, innan de ser ut som köttbullar!! Hihi.

Marcus sitter i köket med dator och gitarr i högsta hugg, han försöker lära sig någon ny låt. Det är mysigt att höra honom spela, det hör inte till vanligheterna, han kan få något ryck ibland, men det är långt mellan gångerna.

Visst ja, vi ska göra apelsinsaft idag också, innan apelsinerna vi har i kylskået ger upp alldeles! Sen jag började bleka tänderna ska man vara försiktig med citrus och mat/dryck med mycket färg. Jag dricker saft och c-vitamin med sugrör, sen köper vi Sprite/socierdricka som inte innehåller färg! Jag är så duktig, borstar tänder 3 gånger/dag + tandtrådar + sköljer med flour! Känns som att jag är duktig på detta! :D Ser redan resultat, blekt 6 dagar nu, blir några till innan det är dags att göra underkäken lika vit och fin som överkäken! :D Det är helt klart värt de tusenlappar jag lagt ut på det! Ångrar mig inte för en sekund alls!


Nä, undrar om jag ska dra igång med saftkokat ist, det lät mycket roligare än skrivandet på diskussionen! Sådetså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0