8 veckor har snart gått

Min 8-veckorspraktik börjar lida mot sitt slut, sista veckan nästa vecka. Jäklar vad tiden gått fort! Allt går jättebra på avd. 17, Onkologen. trivs så otriligt bra. Jättemysig personal och en mkt trevllig patientgrupp! Jag får se väldigt mycket och göra ännu mer. Nu har jag hand om 5 patienter själv, rondar, delar läkemedel, kkopplar dropp, blandar PC och allt annat som ingår i ssk jobbet! Och allt känns så bra! Beröm har jag fått, och det känns skönt att även andra tycker att jag valt rätt i mitt liv! Cancersjuka patienter tänker ni, åh vad tungt, jobbigt och sorglig. Men icke! Det är glada patienter som kämpar och ser det positiva i livet, atmosfären på hela avdlningen är lugn och behaglig. Vi har TID till patientsamtal och närhet, något jag anser är otroligt viktigt!

Här är en bild på min jättefina Sjuksköterskeeklocka som jag fick av svärmor och svärfar när jag fyllde år för några år sedan, utan den känner jag mig naken, exposed (hihi)


Jag bjuder även på en bild på mig, som jag ser ut på jobbet. Har på mig mina nya rosa "Surfer girl" foppisar (i barnstorlek!)



Nu är det bara några veckor kvar innan jag är färdigutbildad och börjar mitt sommarvikariat på avd. 17, onkologen. Sommarschemat skall komma under veckan, är så spänd på att se hur jag kommer att jobba. Bad om 1 veckas semester i Juli, ska bli skönt.

Är så glad över att även Marcus fått jobb som Maskiningengör på ett konsultföretag i Gävle! Grattis till dig gubben!!

Bjuder på några katt-bilder när jag ändå är i farten...


Dethär är Våfflan/Tosse. Marcus familjs gosmissa! Hon sover med oss när vi är hem, tomt åt henne när alla barnen flyttat hemmifrån, hon blir så glaad när vi kommer och hälsar på!

Nu kommer några bilder på knäpp-Astrids nya sovplats, -PÅ min dator!






Lägger in en bild på tok-Sallys nya plats, i papperskorgen!


Vi har nog fått tag på två tok-missar. Det får avsluta detta inlägg, nu kom Anticimex, uppdaterar sen!


********************************************************************************************
Uppdatering 15.15
Anticimex var hit och sanerade vårt badrum. Vi har alltid haft silverfiskar och använt oss av fällor för att fånga dom, inga söta djur direkt som man vill ha i badrummet! Men i måndagskväll blev måttet rågat...
Jag var inna på toa för att tvätta av mig sminket inför kvällen, stod vid handfatet med huvudetnerböjt och sköljde av tvålen... Sen känner jag/ser jag att något ramlar ner. Jag tittar upp i spegeln och ser att i min lugg sitter en S I L V E R F I S K och speglar sig den också!! Jag får panik och springer ut ur badrummet och ger ifrån mig ett avgrundsvrål och skriker att Marcus ska gå in och döda den!!! Sen på tisdagen ringde vi till Hyresvärden och bad att Anticimex skyullee komma och sanera! Nu har de varit här och vi får inte gå in på toa på 2 tim, katterna får inte vara där på 24 tim och vi får inte våttorka på 3 veckor. Hoppas att det hjälper nu då för jag vill inte se några fler äckel!

Hunnit prata med mamma på telefonen också. Nu ska jag fortsätta titta på Tyra Show på 3an. Hihi. Är det skitväder så får man titta på tv!! :D

Kommentarer
Postat av: Therese

Jaaja, men vilken tur att du har fått in en fot där då! :) Ja, akuten kan jag rekommendera. Jag sommarjobbade på akuten i Bollnäs i somras och ska jobba där även den här sommaren. Man lär sig galet mycket. Jajemen, det blir vidareutbildning för mig. Ända sedan jag började plugga till sjuksköterska så har jag haft barnmorska som mål och det har inte ändrats hittills, snarare tvärtom.. :) Dudå? Sugen på att plugga vidare?

2010-05-19 @ 23:34:18
URL: http://tessansorangeri.blogg.se/
Postat av: Therese

Jaa.. :) Barnmorskeutbildningen är på 1,5 år och man måste ha 1 års arbetslivserfarenhet från sjuksköterskeyrket innan man får söka. Hade inte barnmorskeyrket funnits så hade jag nog också pluggat vidare till distriktssköterska, det är mycket "mysigt småpyssel" - Haha :)

2010-05-20 @ 08:50:37
URL: http://tessansorangeri.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack för din kommentar :)

Jag trivdes verkligen med magen, och när det är din tur så hoppas jag att du får en lika "bra" graviditet :)



Fin klocka :) Och söta katter, lite udda ställen de hittar :P Men usch och fy för silverfiskar, de är så äckliga, jag hoppas ni slipper dom nu! :)

2010-06-06 @ 11:51:15
URL: http://thogstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0